2º PRIMARIA 2012-2013

11. What are you wearing?

Objetivos:

–    Identificación de vocabulario para hablar del tiempo que hace.

–    Diálogos utilizando vocabulario relativo al tiempo haciendo uso de las expresiones : What´s the weather like? It´s… Put on…/ Don´t put on…

Vocabulario:

–   Clothes:  shirt, scarf, gloves, jeans, boots and skirt.

–   The time: o’clock, quarter past, half past and quarter to.

10. It`s hot today.

Objetivos:

–    Identificación de vocabulario para hablar del tiempo que hace.

–    Diálogos utilizando vocabulario relativo al tiempo haciendo uso de las expresiones : What´s the weather like? It´s… Put on…/ Don´t put on…

Vocabulario:

–   Weather: raining, windy, hot, cold, snowing.

–   Weather activities: fly a kite, make a snowman, wear a coat and go outside.

9. Where does she work?

Objetivos

–    Identificación de los nombres de lugares de trabajo.

–    Diálogos utilizando vocabulario relativo a lugares de trabajo haciendo uso de las expresiones :Where does he/she work?He / She Works in a bank./ Does he/ she work in a shop? Yes, he /she does / No, he/she doesn´t

Vocabulary:

–   Places: hospital, school, airport, police station, fire station, shop, station, zoo, supermarket and bank.

8. What’s the time?

Objetivos:

Repasar e identificar el vocabulario de la unidad:

–    relacionado con rutinas.

–    Intereses: grupos de palabras.

Entender y aplicar correctamente aspectos gramaticales:

                – What´s the time? It´s…/He/She gets up at…

Usar y diferenciar sonidos.

Vocabulario:

–   Daily activities: get up, have breakfast, go to school, go home, have dinner, go to bed, in the morning, in the afternoon, in the evening and at night.

–   Time: o’clock, half past, a quarter to, a quarter past, past and to.

http://www.englishexercises.org/buscador/buscar.asp?nivel=any&age=0&tipo=any&contents=time

http://www.tolearnenglish.com/cgi2/myexam/liaison.php?liaison=_heure_

http://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/various/time.htm

7. Let’s buy presents.

Objetivos

–    Identificar los nombres de objetos para una fiesta.

–    Conversar utilizando vocabulario relativo a cosas para una fiesta haciendo uso de las formas: What do you like?I like…/ I don´t like…What does he/ she like? He / she likes… He / she doesn´t like.

 

Vocabulario

–   party: chocolate, sweets, balloon, presents, cake, card, neighbor, pastries, nuts and tie.

6. Let’s play after school

OBJETIVOS

  • Participar en interacciones orales:

–    Identificar actividades que se realizan después de clase.

–    Conversar utilizando vocabulario relativo a actividades que se realizan después de clase haciendo uso de las expresiones I visit… I go swimming…I don´t watch TV / I don´t play.

  • Poder entender textos orales sencillos dentro del contexto del aula:

–    Escuchar y representar una historieta.

–    Cantar una canción.

–    Entender una descripción.

VOCABULARIO

–   help my mum, do my homework, visit my grandma, go swimming, have a music lesson, listen to music, play with friends, read a book, write an email and watch TV.

5. We’ve got English.

OBJETIVOS

–    Identificar los nombres de aulas , zonas escolares.y asignaturas.

–    Conversar utilizando vocabulario relativo al aula, zonas escolares.y asignaturas haciendo uso de las expresiones What have we got on Monday? We´ve got Science/ When have we got…?  Our / their

VOCABULARIO

–   School rooms:  playground, sports field, art room , computer room and class room.

–   Subjects: art, math, English,  science, PE and music.